influencemag.gr
Η Εβίτα γεννήθηκε το 1985 στην πόλη της Αθήνας, όπου και έζησε. Σπούδασε Κοινωνιολογία στο Πανεπιστήμιο Κρήτης. Ωστόσο, το ενδιαφέρον και η αγάπη της για το σχέδιο και την εικαστική τέχνη την οδήγησαν στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, όπου φοίτησε στο ΣΤ’ εργαστήρι ζωγραφικής με καθηγητή τον Γιώργο Καζάκη. 
Screenshot_20210518-190845

Για την Evita Dieverath, η ζωγραφική είναι ένα μέσο έκφρασης, ένας τρόπος να επικοινωνεί με τον κόσμο γύρω της και οι κοινωνικοπολιτικές μεταβολές συχνά επηρεάζουν τις δημιουργίες της. Οι πίνακές της, πολύχρωμοι και αέρινοι, έχουν τις περισσότερες φορές ως θέμα το άτομο -με ιδιαίτερη αναφορά στη γυναικεία φύση-, την ανθρώπινη υπόσταση και τις κοινωνικές σχέσεις. Τα πρόσωπα που απεικονίζονται στα έργα της είναι δοσμένα με έναν ζωηρό, σουρεαλιστικό τρόπο, συνθέτοντας έτσι το προσωπικό της ύφος. Έχει συμμετάσχει σε αρκετές εκθέσεις και καλλιτεχνικά φεστιβάλ και ασχολείται επίσης με την τέχνη της τοιχογραφίας, ζωγραφίζοντας προσόψεις κτιρίων και καταστημάτων. Αυτή την περίοδο πραγματοποιεί την πρακτική της άσκηση στον χώρο της.

INNER VIEW

Influence team

Καταρχήν, θα θέλαμε να μας συστηθείς και να μας αναφέρεις από που ξεκίνησε το ενδιαφέρον σου για την Ζωγραφική, καθώς από ότι γνωρίζουμε οι πρώτες σπουδές σου ήταν στο τομέα της Κοινωνιολογίας.

Εντελώς ρομαντικά επέλεξα την Κοινωνιολογία, ως μία Κοινωνική Επιστήμη, και εξίσου ρομαντικά την Καλών Τεχνών. Οι δύο αυτές σχολές αλληλοσυμπληρώνονται, καθώς η μια μου έδωσε την κοινωνική γλώσσα και η άλλη το εκφραστικό μέσο, ώστε να μπορώ να συνθέτω το δικό μου ιδίωμα .

Ποια είναι τα θέματα με τα οποία καταπιάνεσαι και ποια είναι τα  συναισθήματα που κυριαρχούν την στιγμή της δημιουργίας;

Το θέμα που κυρίως με απασχολεί είναι η κρίση και ο τρόπος που μετασχηματίζει όλες τις κοινωνικές συναλλαγές. Η στιγμή της δημιουργίας είναι αρκετά εσωτερική και περιέχει πολλά συναισθήματα που εναλλάσσονται.

Ξεχωρίζεις κάποιο από τα έργα σου; Και αν ναι, γιατί; Πώς αισθάνεσαι όταν έρχεται η στιγμή να αποχωριστείς κάποιο από αυτά;

Ξεχωρίζω το πρώτο έργο μου, με τίτλο «κοινωνικό αυτισμό», που ήταν η αφετηρία νέων αφηγήσεων ημερολογιακού χαρακτήρα. Ζωγραφίζω για να επικοινωνήσω με τον κόσμο και μου προσφέρει μεγάλη χαρά όταν κάποιος ενδιαφέρεται για μια δημιουργία μου, αυτό μου δίνει και το έναυσμα να συνεχίσω. Παρόλα αυτά, καμιά φορά στεναχωριέμαι όταν έρχεται η στιγμή να αποχωριστώ κάποιο έργο μου.

Έκτος από την ζωγραφική, εκφράζεσαι με κάποιου άλλου είδους τέχνη;

Ασχολούμαι μεταξύ άλλων, με ψηφιδωτά, γλυπτά, καθώς επίσης με ψηφοθετημένα και τοιχογραφίες. Πιο συγκεκριμένα ξεκινώντας με  βυζαντινά αντίγραφα, όπως τα περίφημα Ψηφιδωτά της Ροτόντας στη Θεσσαλονίκης. 

Ποιες τρέχουσες καλλιτεχνικές τάσεις ακολουθείς;

Με ενδιαφέρουν και με επηρεάζουν καλλιτεχνικά ο κυνικός σουρεαλισμός και ο κοινωνικός ρεαλισμός. Εξίσου το κίνημα «bad artists», όπου ιδιαίτερα θα ξεχώριζα τον ζωγράφο Μartin Kippenberger για το αυθόρμητο πλούσιο έργο του -χωρίς εξωραϊστική διάθεση-, τη φρεσκάδα και την παιδικότητα του. 

Τα πρόσφατα κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα επηρεάζουν το έργο σου;

Η τέχνη λειτουργεί και ως αντικατοπτρισμός των εξωτερικών ερεθισμάτων,  οπότε σίγουρα η κοινωνική και πολιτική επικαιρότητα συνδιαμορφώνουν τις δημιουργίες μου.

Έχεις λάβει μέρος σε αρκετές εκθέσεις και festival. Θα επιθυμούσες να μοιραστείς μαζί μας όσα θεωρείς τα πιο σημαντικά; 

Θα ξεχώριζα ίσως τη συμμετοχή μου στη φοιτητική biennale, την Έκθεση “Για τον πόνο των άλλων” από τη Συλλογή Φέλιος, καθώς επίσης και την Έκθεση “Βιώνοντας αντιθέσεις” στο Artshot. 

Ποια είναι τα σχέδια σου σχετικά με τη ζωγραφική για το μέλλον;

Θα ήθελα να δημιουργήσω ψηφιδωτά, φτιαγμένα από ανακυκλωμένα υλικά, με στόχο να κοσμούν κάποιους δημόσιους χώρους. 

Ευχαριστούμε πολύ Εβίτα!

Ευχαριστώ πολύ! Καλή συνέχεια!

Discover more!

Share