influencemag.gr

Share

Ο Kiyomitsu Saito είναι μεταπολεμικός και σύγχρονος καλλιτέχνης που γεννήθηκε το 1948 στην Ιαπωνία. Πολλές αξιόλογες γκαλερί και μουσεία όπως το Kentler International Drawing Space, έχουν παρουσιάσει το έργο του. Ως καλλιτέχνης σημαδεύτηκε από μια αδιάκοπη αναζήτηση της κατανόησης των περιπλοκών της ανθρώπινης ύπαρξης, που εκφράζεται μέσα από τα έργα του, τα οποία είναι τροφή για σκέψη.

Η μετανάστευση του Saito στη Νέα Υόρκη το 1990, σηματοδότησε μια κομβική στιγμή στην καριέρα του, παρέχοντάς του ένα γόνιμο έδαφος για πειραματισμούς και εξέλιξη. Παρά το διαφορετικό τρόπο ζωής και μια νέα κουλτούρα με την οποία ήρθε αντιμέτωπος, οι καλλιτεχνικές του ρίζες παρέμειναν σταθερές στην ιαπωνική κληρονομιά του, εμπλουτίζοντας τις δημιουργίες του με ένα μοναδικό μείγμα ανατολικής φιλοσοφίας και δυτικών επιρροών. Σε έναν κόσμο πλημμυρισμένο από υπέρ πληροφόρηση και ανοησία, ο Kiyomitsu Saito μας προκαλεί να επανεξετάσουμε τις προθέσεις μας, να επανεκτιμήσουμε τις αφηγήσεις μας και, τελικά, να ξανασκεφτούμε ως ανθρωπότητα, το μέλλον μας.

INNER VIEW

Ευδαίμων Χαρά

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Γεννηθήκατε στην Ιαπωνία, σε ένα περιβάλλον, διαφορετικό από την πολυάσχολη ζωή της Νέας Υόρκης. Η καταγωγή σας επηρέασε την τέχνη σας; Και αν ναι, πώς;

Γεννήθηκα στην αγροτική Ιαπωνία και μεγάλωσα σε ένα περιβάλλον μέσα στη φύση. Είναι πολύ διαφορετικό από την ανθρωπογενή μητρόπολη της Νέας Υόρκης. Το φυσικό περιβάλλον στο οποίο μεγάλωσα φαίνεται να έχει μεγάλο αντίκτυπο στο γεγονός ότι προτιμώ έργα με φυσικά υλικά, όπως χαρτί, μολύβι, μελάνι, σχέδια και καλλιγραφία, και ότι προτιμώ να δημιουργώ έργα αποκλειστικά με χαρτί τα τελευταία χρόνια. Καθώς μεγαλώνω, έχω γίνει πολύ πιο συνειδητοποιημένος ως Ιάπωνας, και δεν χρησιμοποιώ πια λαδομπογιές που χρησιμοποιούνται συνήθως στους δυτικούς πίνακες, καθώς δεν τις θεωρώ κατάλληλες για μένα, μου δημιουργούσαν μια αίσθηση πίεσης. Αυτό θα μπορούσε να παρομοιαστεί με τη διαφορά μεταξύ του δυτικού χριστιανισμού και του ανατολικού βουδισμού.

 

Συστήστε με στο έργο σας – πώς θα περιγράφατε την καλλιτεχνική σας δημιουργικότητα; Τι στοχεύει να πει η δουλειά σας στον κόσμο;

Η δουλειά μου είναι να δημιουργώ την αλήθεια πίσω από τον πραγματικό κόσμο. Ενώ οι άνθρωποι έχτισαν αυτόν τον σύγχρονο πολιτισμό μέσω της κατοχής της γλώσσας, διαθέτουμε πλέον αρκετά πυρηνικά όπλα για να καταστρέψουμε τη Γη, αμέτρητες φορές. Επιπλέον, υπάρχουν ανησυχίες ότι η σημαντικά ανεπτυγμένη τεχνητή νοημοσύνη θα οδηγήσει σε μια μελλοντική κοινωνία χωρίς ανθρώπους. Μέσα από το έργο μου, θα ήθελα να θέσω το ζήτημα ότι εμείς οι άνθρωποι είμαστε δίκοπο μαχαίρι για αυτόν τον σύγχρονο πολιτισμό.

 

Στη Νέα Υόρκη, αναπτύξατε κάποιες από τις χαρακτηριστικές πρακτικές σας, όπως μαρκαδόρος σε χαρτί, κολάζ από φωτοτυπίες και επαναλαμβανόμενα μοτίβα. Τι σας οδήγησε στη χρήση αυτών των τεχνικών;

Συχνά ανακαλύπτω διάφορες τεχνικές τυχαία στην καθημερινή μου ζωή. Είμαι πολύ περίεργο άτομο, οπότε δοκιμάζω αμέσως κάθε τεχνική που ανακαλύπτω. Στις μέρες μας κατακλυζόμαστε από την υπέρ πληροφόρηση του Διαδίκτυού και άλλες πηγές, αλλά προσπαθώ να παρατηρώ προσεκτικά τη φύση και τον κόσμο γύρω μας.

 

Όταν ξεκινάτε τη δημιουργία ενός έργου, έχετε μια σταθερή ιδέα στο μυαλό σας;

Ναι, το κάνω. Μερικές φορές ξεκινάω τη σκέψη μου και την κατασκευή πρωτοτύπων, από την ιδέα ότι οι άνθρωποι έχουν γλώσσα και μπορούν να εκφραστούν. Η σειρά Trap από το WORD ROACH στην οποία εξέφρασα με χιούμορ τις παγίδες στις οποίες πέφτουμε συχνά στην πραγματική ζωή, είναι καλά παραδείγματα αυτής της διαδικασίας.

 

Πώς είστε βέβαιος, πότε ένα έργο έχει ολοκληρωθεί;

Διαίσθηση. Συνήθιζα να κάνω πολλά λάθη, αλλά τώρα τελευταία τα καταφέρνω καλύτερα.

 

Χρησιμοποιείτε τον όρο «ανόητος» για τα έργα σας. Πώς αυτό αντανακλά στη προσωπικότητα σας;

Στη σειρά μου με τα ανόητα σχέδια, αψηφώ τη συμβατική σοφία των ενηλίκων και ζωγραφίζω τα πράγματα τόσο φυσικά όσο θα έκανε ένα παιδί. Επίσης, στη σειρά ανόητων μορφών μου, δημιουργώ ανόητα σχήματα που μοιάζουν να μην έχουν κανένα νόημα.

 

Εξυπηρετούν το σκοπό του εφήμερου κάποια από τα έργα σας, ιδίως τα χάρτινα, να είναι προσωρινά ή αναλώσιμα;

Ναι, συχνά εκθέτω έργα που αντιμετωπίζονται σκόπιμα σαν σκουπίδια. Ένα παράδειγμα είναι η έκθεση «Foolish Drawing an Inter-active». Προσπαθώ να ενθαρρύνω τη συμμετοχή του κοινού, διαθέτοντας τα σχέδιά μου δωρεάν ή με δωρεές, επιτρέποντάς του να βιώσει τη χαρά της ιδιοκτησίας ενός έργου τέχνης και την έξαψη της σχεδίασης ενός μηνύματος. Τα έργα τέχνης είναι σημαντικά, αλλά ανάλογα με το πώς τα εκλαμβάνεις, μπορεί να μεταφραστούν ως trash.

 

Ποια είναι η ιδιότητα που θαυμάζετε περισσότερο σε έναν καλλιτέχνη;

 Πρώτον, τη διαίσθηση. Δεύτερον, την ικανότητα σκέψης.

 

Αν δεν ήσασταν καλλιτέχνης, τι θα ήσασταν;

Βουδιστής μοναχός.

 

Γιατί τέχνη;

Επειδή πιστεύω ότι η αλήθεια υπάρχει στην τέχνη.

 

Ποιο είναι το επόμενο βήμα σας;

Φυσικά, να συνεχίσω με την τέχνη μου. Η τέχνη είναι διασκεδαστική και μου προσφέρει χαρά!

 

 Click one Photo, open Gallery

KIYOMITSU SAITO
KIYOMITSU SAITO
9

Στη σειρά μου με τα ανόητα σχέδια, αψηφώ τη συμβατική σοφία των ενηλίκων και ζωγραφίζω τα πράγματα τόσο φυσικά όσο θα έκανε ένα παιδί.

Kiyomitsu Saito
Kiyomitsu Saito
KIYOMITSU SAITO
KIYOMITSU SAITO

Discover more!

KIYOMITSU SAITO