influencemag.gr
Ο  Μάνος Σιγανός γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στην Κρήτη. Η αγάπη και το ταλέντο του στο σχέδιο τον οδήγησαν στο να εγγραφεί -σε πολύ μικρή ηλικία- στη Σχολή Σχεδίου για παιδιά ABC. Αφού σπούδασε γραφιστική, εργάστηκε για αρκετά χρόνια στον χώρο της διαφήμισης, ως Art Director. Από το 2009 δραστηριοποιείται στον χώρο της οπτικής επικοινωνίας, διατηρώντας το δικό του γραφείο που βρίσκεται πλέον στην Τρίπολη, όπου και ζει με την οικογένειά του.
Projects_Labrini-Identity

Μεταξύ άλλων, στα τόσα χρόνια της επαγγελματικής του ενασχόλησης με τη γραφιστική έχει αναλάβει projects, όπως: σχεδιασμός logo για επώνυμα προϊόντα, artworks για εξώφυλλα βιβλίων, αφίσες (ταινιών, φεστιβάλ και μουσικών event), καθώς επίσης και τον σχεδιασμό λογοτύπων, οπτικής ταυτότητας και ιστοσελίδων. Πολλά από τα projects του έχουν αποσπάσει διεθνή βραβεία (όπως: Ά Design Awards τις χρονιές 2015, 2016 και 2018, EΒΓΕ Finalist το 2016 και το 2019, Packaging Innovation Awards to 2016, Favourite Design 2019, κ.α) και έχουν δημοσιευθεί σε εκδόσεις. Έπειτα από τη συμμετοχή του στο Influence Festival για τρία συνεχόμενα έτη, από τo 2014-2016, έχουμε την χαρά να φιλοξενούμε τον Μάνο Σιγανό για μία ακόμη φορά!

INNER VIEW

Χαρά Ευδαίμων

Σχεδιάζεις από μικρό παιδί. Τι πιστεύεις ότι σε κέρδισε αρχικά και στη συνέχεια σε οδήγησε στην επαγγελματική δραστηριοποίηση στον χώρο της οπτικής επικοινωνίας;

Πάντα μου άρεσε το σχέδιο! Ζωγράφιζα σε ό,τι επιφάνεια έβρισκα και με ό,τι υλικά μπορούσα να χρησιμοποιήσω από το εργαστήριο του πατέρα μου. Ο πατέρας μου, παράλληλα με τη δουλειά του, σχεδίαζε και επιγραφές. Όλες ήταν στο χέρι! Κάποια στιγμή άρχισα να τον βοηθάω. Κάπου εκεί ξεκίνησε η πρώτη επαφή μου με τη γραφιστική. Μου άρεσε πολύ να τραβάω γραμμές με τον χάρακα, να σχεδιάζω γράμματα, να κόβω με το κοπίδι, να βάφω με τις λαδομπογιές. Έβρισκα, και βρίσκω ακόμα, εξαιρετικά ενδιαφέρον να βλέπω αυτό που σχεδίασα τοποθετημένο σε ένα κατάστημα, σε μια στάση, σε ένα ράφι ή σε μια ιστοσελίδα. 

Σπούδασες Γραφιστική. Θεωρείς ότι η γνώση και οι σπουδές -από μόνες τους- μπορούν να οδηγήσουν σε μια επιτυχημένη καριέρα στον συγκεκριμένο χώρο;

Οι γνώσεις είναι πολύ σημαντικές και χωρίς αυτές, δύσκολα μπορεί να προχωρήσει κάποιος. Όμως, από μόνη της η γνώση δεν αρκεί. Χρειάζεται αγάπη για αυτό που κάνεις, όρεξη, υπομονή και επιμονή για να μπορείς, καταρχήν, να ζεις από αυτό το επάγγελμα και ταυτόχρονα να είσαι δημιουργικός. Γιατί αυτό είναι για μένα «επιτυχία». Ο χώρος της οπτικής επικοινωνίας είναι ζωντανός, αλλάζει και εξελίσσεται μέρα με τη μέρα, όπως αλλάζουν και οι ανάγκες της κοινωνίας μας. Ένας σχεδιαστής πρέπει να είναι συνεχώς ενημερωμένος και ενεργός στην εξέλιξη αυτή. Για να το πετύχει αυτό, χρειάζονται πολλές ώρες μελέτης, πειραματισμών και αποτυχημένων προσπαθειών.

Ποιος ή τι αποτελεί μεγαλύτερη επιρροή στον τρόπο σκέψης σου;

Δεν μπορώ να πω ότι υπάρχει κάτι συγκεκριμένο που με επηρεάζει γενικώς. Ωστόσο, όταν σχεδιάζω ένα project, πέρα από το προσωπικό ύφος που έχω ως σχεδιαστής, λαμβάνω υπ‘ όψη μου και μια σειρά άλλων δεδομένων, που έχουν να κάνουν κυρίως με το brief του πελάτη. Τις απαραίτητες πληροφορίες δηλαδή που χρειάζομαι, έτσι ώστε να έχω μια ολοκληρωμένη εικόνα για αυτό που ζητάει ο κάθε πελάτης. Όλα αυτά είναι στοιχεία που επηρεάζουν τον τρόπο που θα σκεφτώ για να βρω σχεδιαστικές λύσεις. 

Υπάρχει χώρος στην Ελλάδα για την τέχνη της γραφιστικής; Οι Έλληνες είναι μαθημένοι σαν λαός να επενδύουν χρήματα για επαγγελματικό τους όφελος;

Σίγουρα υπάρχει χώρος για τη γραφιστική στην Ελλάδα. Καθημερινά γεννιούνται νέες εταιρίες, δημιουργούνται νέα προϊόντα, γίνονται εκδηλώσεις και πολιτιστικά δρώμενα. Όλα αυτά, χρειάζονται κάποιον που θα έχει τις γνώσεις να τα επικοινωνήσει. Ωστόσο, ως λαός δεν είμαστε ακόμα μαθημένοι να επενδύουμε στο design. Δεν πιστεύουμε τόσο στο αποτέλεσμα που μπορεί να μας φέρει. Προτιμάμε να επενδύουμε σε εξοπλισμό και εγκαταστάσεις και όχι σε κάτι άυλο, όπως το design. Τα αποτελέσματα που έχει αυτή η λογική τα βλέπουμε καθημερινά γύρω μας. Υπάρχουν βέβαια και οι εξαιρέσεις, οι οποίες έρχονται να μας θυμίζουν πόσο καλοί είναι οι Έλληνες σχεδιαστές όταν τους εμπιστευόμαστε. 

Ο ρόλος του graphic designer είναι να δημιουργεί ένα εξαιρετικά ελκυστικό προϊόν. Υπήρξε κάποιο project που να σε δυσκόλεψε ιδιαίτερα;

Οτιδήποτε έχω σχεδιάσει έχει κάποιο βαθμό δυσκολίας. Άλλοτε μικρό και άλλοτε μεγαλύτερο. Ποτέ δεν μου βγήκε κάτι εύκολα και γρήγορα. Θέλω να είμαι αυστηρός με αυτό που κάνω, οπότε ανεβάζω μόνος μου το βαθμό δυσκολίας. Ένα project που με δυσκόλεψε παραπάνω από ό,τι περίμενα, ήταν το λογότυπο του Αγροτικού Συνεταιρισμού της Κριτσάς. Σχεδίαζα για τους ανθρώπους του χωριού μου και ένιωθα πολύ έντονο το αίσθημα της ευθύνης απέναντί τους. Ήθελα να κάνω το καλύτερο γι’ αυτούς, οπότε αφιέρωσα πολύ περισσότερο χρόνο απ’ ό,τι είχα υπολογίσει. 

Αν έπρεπε να δημιουργήσεις ένα logo για να μας παρουσιάσεις τον εαυτό σου, ποιες λέξεις, σχήματα ή χρώματα θα χρησιμοποιούσες;

Το έχω σχεδιάσει ήδη! Το λογότυπό μου είναι το κεφαλαίο “Σ”, αρχίγραμμα από το επίθετό μου. Αντεστραμμένο κατά 90 μοίρες είναι παράλληλα και “M”, από το όνομά μου. Με τον τρόπο αυτό, θέλω να δείξω ότι κάποιες φορές δε χρειάζεται να σχεδιάσουμε κάτι πολύπλοκο για να πούμε κάτι. Μπορεί να υπάρχει ήδη έτοιμο, αρκεί να μπορούμε να το δούμε!

Θεωρείς ότι η Γραφιστική, ως μια τέχνη που καλείται να δημιουργήσει συναισθήματα στον τελικό αποδέκτη της, συνδέεται με την επιστήμη της Ψυχολογίας;

Ναι, συνδέεται. Ένα προϊόν μπορεί να στέκεται μόνο του σε ένα ράφι και να καταφέρει να μας μιλήσει. Μπορεί να μας πείσει για την ποιότητά του, μόνο με την εικόνα και το σχήμα του. Είναι πολύ σημαντικό αυτό. Παρένθεση. Εδώ έρχεται να προστεθεί η ευθύνη του σχεδιαστή, που οφείλει να μην παραπλανεί τον καταναλωτή. Το ίδιο ισχύει και με μία αφίσα. Προσπαθεί μόνη της να δημιουργήσει μια εικόνα στο μυαλό του παρατηρητή για το τι πρόκειται να ακολουθήσει. 

Τι ωράρια εργασίας έχει ένας γραφίστας; Πώς βρίσκεις προσωπικό χρόνο και στιγμές για  έμπνευση με ένα τόσο φορτωμένο πρόγραμμα;

Ένας γραφίστας, ελεύθερος επαγγελματίας, δεν έχει ωράριο. Όπως σχεδόν όλοι οι ελεύθεροι επαγγελματίες. Πολλές φορές έχει χρειαστεί να δουλέψω νύχτα ή και σαββατοκύριακα, ιδίως όταν ο χρόνος πιέζει και πρέπει να παραδώσω ένα project. Από τη στιγμή όμως που κάνεις οικογένεια, μπαίνουν άλλες προτεραιότητες. Οπότε και οι χρόνοι συρρικνώνονται. Δεν είναι εύκολο σε λίγο χρόνο να καθαρίσεις το μυαλό σου και να σκεφτείς δημιουργικά, πρέπει όμως να βρεις τον τρόπο να το κάνεις. Θέλει εξάσκηση! 

Κάποια projects σου έχουν αποσπάσει διεθνή βραβεία. Αυτό λειτουργεί δημιουργικά για εσένα ή είναι κάτι που ασκεί πίεση για την επόμενη δουλειά σου; Τι άλλο αποτελεί προσωπική σου επιβράβευση;

Θα το πάω λίγο ανάποδα. Προσωπική επιβράβευση είναι να βοηθήσω, με τον τρόπο μου, τον πελάτη που με εμπιστεύτηκε να πετύχει αυτό που έχει βάλει ως στόχο. Αν το καταφέρω είναι σαν να έχω πάρει βραβείο. Τα βραβεία design που μπορεί να έρθουν είναι και αυτά πολύ σημαντικά για άλλους λόγους. Αποτελούν μια επιβεβαίωση για το ότι έκανες κάτι παραπάνω κι αυτό είναι πολύ όμορφο όταν συμβαίνει. Προσωπικά, χαίρομαι πολύ όταν παίρνω ένα βραβείο ή όταν βλέπω τη δουλειά μου σε διάφορα sites. Όμως, όλο αυτό δεν είναι κάτι που μπορεί να επηρεάσει θετικά ή αρνητικά την ποιότητα της δουλειάς μου. 

Σχεδίασες τις αφίσες των μουσικών εμφανίσεων του Γιάννη Χαρούλη για το περσινό καλοκαίρι. Η μουσική πώς ασκεί επιρροή στο δημιουργικό κομμάτι της εργασίας σου;

Όταν σχεδιάζεις για ένα καλλιτεχνικό γεγονός, όπως είναι μια συναυλία, σου δίνεται η ευκαιρία και η ελευθερία να κάνεις δημιουργικά πράγματα. Ξέρεις ότι παρουσιάζεις τη δουλειά μιας ομάδας καλλιτεχνών, οπότε κι εσύ πρέπει να σκεφτείς δημιουργικά. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι πιο όμορφες αφίσες αφορούν σε πολιτιστικά γεγονότα, θεατρικές παραστάσεις, προβολές ταινιών, συναυλίες, κλπ.

Με τι άλλο παθιάζεσαι εκτός από τη δουλειά σου;

Τα τελευταία χρόνια παθιάζομαι με τα δυο μου παιδιά. Μου αρέσει να περνάω όσο περισσότερο χρόνο μπορώ μαζί τους. Είναι ο καλύτερος τρόπος να καθαρίζω το μυαλό μου για την επόμενη μέρα.

Μεγαλωμένος σε ένα από τα πιο όμορφα νησιά της χώρας μας, την Κρήτη. Πόσο έχει συμβάλει το τοπικό περιβάλλον στο στυλ σχεδιασμού σου;

Αν με έχει επηρεάσει κάτι, αυτό είναι οι άνθρωποι και όχι τόσο το μέρος. Προσπαθώ να σχεδιάζω απλά, έχοντας υπ’ όψη μου ότι ο καθένας θα πρέπει να καταλαβαίνει τι είναι αυτό που βλέπει, αφού σε αυτόν απευθύνεται. Δε μου αρέσει να με ρωτάνε τι είναι αυτό που βλέπουν κι εγώ να προσπαθώ να εξηγώ κρυφές έννοιες μέσα σε ένα σχέδιο. 

Ποια είναι τα τρία πιο σημαντικά πράγματα που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι σχεδιαστές για να έχουν επιτυχία στον χώρο της οπτικής επικοινωνίας;

Οι γνώσεις τους, οι νέες τεχνολογίες που μας προσφέρονται και η συνεχής ενημέρωση.

Ποια είναι η καλύτερη συμβουλή που έχεις ακούσει και θέλεις να επαναλάβεις στους νέους συναδέλφους;

Να πιστεύουν στον εαυτό τους και σε αυτό που κάνουν και να μην απογοητεύονται με τις αποτυχίες. 

Μάνο, σε ευχαριστούμε πολύ!! 

Εγώ σας ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δώσατε να μιλήσω για τη δουλειά μου και τον κλάδο μας. Χαίρομαι πολύ να συμμετέχω, με τον τρόπο μου, σε ό,τι πετυχημένο κάνετε. Σας εύχομαι πάντα επιτυχίες!

Projects_Moby-Dick-Winery
Projects_Kritsa-Packaging
Project_ Rook
Projects_Bllend-Portfolio-Bag
Project Kollektiva
Personal_office-logo

Ένα προϊόν μπορεί να στέκεται μόνο του σε ένα ράφι και να καταφέρει να μας μιλήσει. Μπορεί να μας πείσει για την ποιότητά του, μόνο με την εικόνα και το σχήμα του. 

Projects_Γιάννης Χαρούλης
poster
Projects_Kritsa-Logo
Projects_Garalis-Muscat

Discover more!

Share