influencemag.gr
Ο Κωνσταντίνος Βασιλειάδης ζει και δραστηριοποιείται στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Είναι απόφοιτος του τμήματος Οικονομικών Σπουδών του Πανεπιστημίου της Μακεδονίας, αλλά η καλλιτεχνική του φύση τον ώθησε να σπουδάσει επίσης Γραφιστική και να φοιτήσει στο Κέντρο Ελευθέρων Σπουδών, στο τμήμα «Comic, Animation and Modeling». Eίναι εμπνευστής της γνωστής διαφημιστικής εταιρείας «creative agency Suge Graphics» και μιλά αγγλικά και γερμανικά.
The open balcony door

Εκτός από το ταλέντο του στην σκιτσογραφία, ασχολείται επίσης με τη ζωγραφική και τη γλυπτική. Στον ελεύθερο χρόνο του διαβάζει comics, ακούει μουσική, παρακολουθεί ταινίες και με την πρώτη ευκαιρία… ταξιδεύει! Ως graphic designer έχει αποσπάσει παγκόσμιες διακρίσεις, όπως: 2η θέση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Σχεδίου «Manga Shakespeare» (2016), βράβευση αφίσας «Γραφή: το έναυσμα του πολιτισμού» στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Graphic Stories Cyprus (2017), 1η θέση στον «Παγκόσμιο Διαγωνισμό Εικονογράφησης Pink» της Illustration Friday (2018), 1η θέση στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Αφίσας «Adopt a pet» της Creative Action (2019) και 2η θέση στα γερμανικά βραβεία packaging design της German Design Awards (2020). Συνομιλώντας με τον Κωνσταντίνο Βασιλειάδη, μας αποκαλύπτει τα μυστικά μιας επιτυχημένης διαφήμισης και μας μιλά για τον ανταγωνιστικό και δημιουργικό χώρο του μάρκετινγκ… 

INNER VIEW

Xαρά Ευδαίμων

Με σπουδές στα οικονομικά, μα οπλισμένος με το έμφυτο χάρισμα του καλλιτέχνη και συγκεκριμένα του σκιτσογράφου, τι ήταν αυτό που τελικά σε οδήγησε να ενταχθείς στον κόσμο της οπτικής επικοινωνίας;

Αρχικά, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω πολύ για τη συνέντευξη και για όλη σας την προσπάθεια. Είναι πολύ σημαντική δράση στον χώρο της τέχνης. Όσον αφορά την οπτική επικοινωνία, το κύριο ζητούμενο είναι πάντα να προβάλλεις ένα μήνυμα με όσο πιο κατανοητό τρόπο γίνεται προς όλους, με έναν καλαίσθητο και μοναδικό τρόπο. Και φυσικά, για μια επιχείρηση που επιθυμεί να προβληθεί, ο απώτερος σκοπός είναι η προσέλκυση νέων πελατών, η εγκαθίδρυση εμπιστοσύνης προς τους πελάτες και η ενίσχυση του brand awareness. Οι Γραφικές Τέχνες, λοιπόν, με τις Οικονομικές Επιστήμες συνδέονται άμεσα, όσον αφορά την οπτική επικοινωνία και το digital marketing, καθώς μεταφράζονται άμεσα σε πωλήσεις. Θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι η χρυσή τομή του μάρκετινγκ, κάτι που έβρισκα ανέκαθεν απίστευτα ενδιαφέρον! 

Εμπνευστής ενός από τα πιο διακεκριμένα διαφημιστικά γραφεία της Θεσσαλονίκης και φυσικά μιλάμε για το creative agency Suge Graphics. Περίγραψέ μας τι ακριβώς προσφέρει η εν λόγω εταιρεία και σε ποιο κοινό απευθύνεται.

Στη διαφημιστική Suge Graphics προσφέρουμε ένα σύνολο υπηρεσιών που αφορούν τη διαφήμιση και την προβολή. Συγκεκριμένα, αφορούν το Graphic Design, Web Design και SEO analysis. Από τον σχεδιασμό/επανασχεδιασμό ενός brand, τη δημιουργία όλων των απαραίτητων γραφιστικών στοιχείων για μια ολοκληρωμένη εταιρική ταυτότητα, μέχρι τη σωστή προώθηση και προβολή στο διαδίκτυο. Απευθυνόμαστε σε οποιαδήποτε επιχείρηση επιθυμεί να προβληθεί και –φυσικά– που είναι διατεθειμένη να εμπιστευτεί τη δημιουργικότητα και την εμπειρία μας.

Ποια είναι η δημιουργική διαδικασία από τη στιγμή που αναλαμβάνετε το «χτίσιμο» ενός brand έως τον σχεδιασμό της τελικής του ταυτότητας; 

Η διαδικασία πάντα ξεκινάει με διευρυμένη συζήτηση με τους ενδιαφερόμενους πελάτες. Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε τη νοοτροπία, τις ιδέες, τις αξίες και τη γενικότερη στάση μιας επιχείρησης απέναντι στο κοινό της, καθώς καλούμαστε να υλοποιήσουμε μια ταυτότητα η οποία αντικατοπτρίζει όλα τα παραπάνω. Έχοντας ως γνώμονα τους κύριους αυτούς άξονες, πραγματοποιούμε μια μελέτη σκοπιμότητας. Ουσιαστικά, αυτή η μελέτη αποτελεί μία έρευνα ως προς το αγοραστικό κοινό, τις τάσεις, τους όρους αναζήτησης των χρηστών καθώς και τη συχνότητα αναζήτησης, το ύφος και στυλ των ανταγωνιστών, ακόμη και τις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού των ανταγωνιστών. Από την παραπάνω μελέτη προκύπτει ένας «οδηγός», θα λέγαμε, βάσει του οποίου δημιουργούμε σημαντικούς κανόνες για τη δημιουργία ενός πετυχημένου branding. Οι κανόνες αυτοί στη συνέχεια θα πλαισιώσουν τις ιδέες, το concept και την εκτέλεση του σχεδιαστικού τμήματος για τις αντίστοιχες προτάσεις λογοτύπων και γραφιστικών στοιχείων.

Δεν θα μπορούσαμε να παραβλέψουμε τις παγκόσμιες διακρίσεις σου, αναφέροντας χαρακτηριστικά: τη βράβευση για το διαγωνισμό εικονογράφησης «Pink», τον διαγωνισμό αφίσας «Adopt a pet» και τα βραβεία packaging design. Από την εμπειρία σου, τι καθιστά αποτελεσματική μια διαφημιστική καμπάνια και τι είναι εκείνο που την κάνει να ξεχωρίζει;

Υπάρχουν διαφορετικών ειδών διαφημιστικές καμπάνιες. Κάποιες στοχεύουν σε άμεσες πωλήσεις, κάποιες στοχεύουν στη γνωριμία πελάτη-επιχείρησης, κάποιες σε retargeting, κτλ. Συνεπώς, αποτελεσματική μπορεί να είναι μια καμπάνια η οποία πετυχαίνει τους στόχους για τους οποίους δημιουργήθηκε. Είτε αυτοί είναι οι άμεσες πωλήσεις, είτε η προσέλκυση νέων πελατών, είτε η διάδραση σε κάποιο event. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που θα κάνει μια καμπάνια να ξεχωρίσει είναι η αποτύπωσή της στο κοινό (πόσο memorable είναι) και η διάδραση του κάθε πελάτη ή εν δυνάμει πελάτη. Και προκειμένου να επιτευχθεί αυτή η μοναδικότητα, παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο τόσο το design και οι ιδέες του concept, όσο και η τεχνογνωσία και η χρονική στιγμή κατά την οποία θα προβληθεί η διαφημιστική καμπάνια στο σωστό κοινό που έχει επιλεχθεί.

Ο χώρος της διαφήμισης είναι ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό πεδίο. Αυτό επηρεάζει το δημιουργικό σου αποτέλεσμα ή είναι κάτι που δεν σε προβληματίζει;

Δεν θεωρώ τον ανταγωνισμό ως κάτι αρνητικό. Αντιθέτως, είναι μια πρόκληση της αγοράς η οποία με ωθεί να γίνομαι κι εγώ πιο ανταγωνιστικός, να παρακολουθώ συνεχώς τις εξελίξεις στον κλάδο και να βρίσκομαι σε μία συνεχή επαγρύπνηση για την αυτο-βελτίωση τόσο του design, όσο και της τεχνογνωσίας μου. 

Επιλέγετε ή σας επιλέγουν; Ποια είναι τα κριτήρια στα οποία βασίζετε την έναρξη μιας συνεργασίας ως διαφημιστική εταιρεία;

Θα έλεγα πως είναι ένας συνδυασμός και των δυο. Συχνά, πραγματοποιούμε έρευνα σε επιχειρήσεις -των οποίων το brand έχει πιθανές αδυναμίες- με σκοπό την προσέγγιση και την παρουσίαση των προβλημάτων και των λύσεων, την ανανέωση του brand, καθώς και την παροχή προτάσεων μέσω ενός στρατηγικού μάρκετινγκ που έχουμε δημιουργήσει αποκλειστικά για τους ίδιους. Αρκετοί από τους ικανοποιημένους πελάτες μας μάς συστήνουν σε συνεργάτες τους και με παρόμοιο τρόπο ξεκινάμε νέες συνεργασίες. Όσον αφορά τα κριτήρια στα οποία βασιζόμαστε για μία νέα συνεργασία, είναι αρκετά και κάθε φορά διαφορετικά, ανάλογα με το είδος της επιχείρησης. Το σημαντικότερα για εμάς είναι η επιχείρηση να επιθυμεί να προβληθεί με σωστούς και θεμιτούς τρόπους, να έχει πραγματική ανάγκη τις υπηρεσίες που παρέχουμε και να είναι διατεθειμένη να εμπιστευτεί τόσο την εμπειρία μας, όσο και το στρατηγικό πλάνο που θα παρουσιάσουμε.

Έχετε μετανιώσει ποτέ για κάποια δουλειά που έχετε παραδώσει με τους συνεργάτες σου; Ποιος είναι ο γνώμονας ότι βρίσκεστε στον σωστό δρόμο του «πλασαρίσματος» ενός προϊόντος;

Στο παρελθόν, αρκετά χρόνια πριν και κατά τη διάρκεια των πρώτων χρόνων της δραστηριότητάς μας, υπήρξαν κάποια projects που παραδόθηκαν, τα οποία δεν επιθυμούσα να υλοποιηθούν με τον τρόπο που υλοποιήθηκαν. Ο κύριος λόγος για τον οποίο είχα «μετανιώσει» για αυτές τις δουλειές ήταν το γεγονός πως επιτράπηκε στους πελάτες να κάνουν τόσο ριζικές αλλαγές, όπου το τελικό αποτέλεσμα ήταν καταστροφικό. Ακριβώς για αυτόν το λόγο, είναι πολύ σημαντική η εμπιστοσύνη που θα πρέπει να δείξει μια επιχείρηση στις γνώσεις και στην εμπειρία μας. Σε διαφορετική περίπτωση, πλέον, είναι αδύνατη η συνεργασία. Σχετικά με το αν βρισκόμαστε στο «σωστό δρόμο» που αναφέρατε, έρχεται το δεύτερο μεγάλο κομμάτι της δραστηριότητας μας. Και αυτό είναι ίσως το πιο δυνατό σημείο της διαφημιστικής μας… Η οικονομική ανάλυση. Σε αντίθεση με τις περισσότερες διαφημιστικές που θα περιοριστούν στην οπτική επικοινωνία, στη Suge Graphics παρακολουθούμε από την αρχή τη λογιστική ικανότητα της επιχείρησης, τις τοπικές ή/και πανελλαδικές/πανευρωπαϊκές/παγκόσμιες πωλήσεις -πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την ολοκλήρωση της εκάστοτε καμπάνιας-, τη συχνότητα επίσκεψης της ιστοσελίδας/eshop, το κανάλι προέλευσης χρηστών (είτε είναι Google Ads, advertorials, display ads, backlink profile), τις μετατροπές πωλήσεων, το κόστος επένδυσης στις καμπάνιες, τη διαφορά πωλήσεων με τους ανταγωνιστές, κτλ. Με σκοπό να διαπιστωθεί η αποτελεσματικότητα της καμπάνιας και -εφόσον κριθεί απαραίτητη- η βελτίωσή της.

Όταν αναλαμβάνετε την προώθηση ενός brand, προσπαθείτε να δείτε το έργο σας από την οπτική γωνία του πελάτη ή ο τελικός κριτής είναι πάντα το κοινό στο οποίο απευθύνεστε;

Στην έννοια του brand συμπεριλαμβάνεται τόσο η άποψη και η ικανοποίηση του τελικού κοινού για το προϊόν/υπηρεσία, όσο και οι αξίες και το ύφος της επιχείρησης που εκείνη επιθυμεί να προβάλλει. Συνεπώς, είναι αδύνατον να εξαιρέσεις έναν από τους δυο. Φυσικά, πάντα δίνεται μια ιδιαίτερη έμφαση στο κοινό, καθώς ο τελικός καταναλωτής είναι εκείνος ο οποίος θα στηρίξει μία επιχείρηση με τις προτιμήσεις και την εμπιστοσύνη που θα δείξει προς αυτήν.

Ποιους καλλιτέχνες ή δημιουργούς «επισκέπτεσαι» συχνά για μια μικρή ώθηση έμπνευσης;

Θα μπορούσα κυριολεκτικά να σας αναφέρω μια ατελείωτη λίστα, καθώς υπάρχουν αμέτρητοι καλλιτέχνες τους οποίους θαυμάζω και με εμπνέουν. Αλλά θα προσπαθήσω να το περιορίσω στα πολύ βασικά. Όσον αφορά το Graphic Design και τις Digital Illustrations, παρακολουθώ τον Χάρη Τσέβη, τον Σταύρο Δάμο, τον Oscar Odd Diodoro, την Delphine Goyon, καθώς και άλλες creative agencies, όπως τους Beetroot, την Red Creative, τους Luminous Design Group, αλλά και πολλούς ακόμα. Οι σκιτσογράφοι που με εμπνέουν περισσότερο είναι ο Βαγγέλης Ματζίρης, ο Τάσος Μαραγκός, ο Χρήστος Σταμπουλής, ο Γιάννης Ρουμπούλιας, ο Κωστής Τζωρτζακάκης, ο Πέτρος Ζερβός, ο Τάσος Αναστασίου και ένα σωρό άλλοι. Φυσικά, διατηρώ πάντα το δικό μου στυλ εικονογράφησης, ωστόσο η έμπνευση μπορεί πάντα να έρθει από έργα ανθρώπων που θαυμάζεις.

Οι κοινωνικές και πολιτισμικές ανάγκες μεταλλάσσονται διαρκώς. Ποιες είναι οι προβλέψεις σου για το μέλλον της διαφήμισης;  

Οι ανάγκες και οι επιθυμίες του κόσμου συνεχώς θα μεταβάλλονται. Αυτό το γεγονός, συνδυαστικά με τη συνεχόμενη εξέλιξη των τεχνολογικών μέσω των οποίων γίνεται η προβολή της κάθε διαφημιστικής καμπάνιας, δίνει ένα μεγάλο χώρο εξέλιξης και στη διαφήμιση. Καθώς οι εξελίξεις τρέχουν -και με την εμφάνιση ολοένα και περισσότερων προϊόντων και υπηρεσιών- η απόλυτα στοχευμένη και αποτελεσματική διαφήμιση θα γίνει απαραίτητη, όσο ποτέ άλλοτε!

Κωνσταντίνε, ευχαριστούμε πολύ και ευχόμαστε κάθε επιτυχία!

Εγώ σας ευχαριστώ πολύ για τη συνέντευξη! Εύχομαι το Influence Mag να δει όλες τις επιτυχίες που του αξίζουν!

ADOPT A PET
ανάμεσα στην αθλητική ακαδημία 10Α και στο Τζάμπολ Αγάπης για παιδιά με αυτισμό
PHYSIS
PINK SUNSET

Στη διαφημιστική Suge Graphics προσφέρουμε ένα σύνολο υπηρεσιών που αφορούν τη διαφήμιση και την προβολή.

Αφίσα για την Παγκόσμια Ναυτική Ημέρα
PERSEAS
PERSEAS
CARLOS SANTANA
ERIC CLAPTON
RANDY RHOADS
EDDIE VAN HALEN
GEORGE LYNCH

Discover more!

Share