Paper Fashion: Δεν θα διαρκέσει για πάντα… ποιος νοιάζεται;
Που δημιουργήθηκαν για να σας κάνουν το επίκεντρο της συζήτησης σε ένα πάρτι… Φορέστε το οποτεδήποτε … οπουδήποτε. Δεν θα διαρκέσει για πάντα… ποιος νοιάζεται;
Αυτά τα δισδιάστατα φορέματα, μπορούσαν να φορεθούν ελάχιστες φορές, δεν χρειάζονταν δεξιότητες ραψίματος – μόνο ένα ψαλίδι, κόλλα ή κολλητική ταινία. Οκτώ μήνες μετά τη δημιουργία της μάρκας “Mars of Asheville”, η Scott Paper Co. πούλησε μισό εκατομμύριο φορέματα, αλλά έδωσε σύντομα τέλος στην καμπάνια της, καθώς δεν ήθελε να μετατραπεί σε βιοτεχνία ενδυμάτων. Σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, με αφορμή ότι η ζήτηση για ενδύματα χαρτιού συνεχιζόταν να έχει ανοδική πορεία, ήρθαν στο προσκήνιο καινούργιοι σχεδιαστές και κατασκευαστές, να συμπληρώσουν το κενό στον κλάδο. Σχεδιάστηκαν φανταστικά χάρτινα φορέματα, που απεικόνιζαν εντυπωσιακά pop art μοτίβα, χρωματιστά σχήματα και δημιουργήθηκαν διαφημιστικά φορέματα για διαφορετικούς σκοπούς συμπεριλαμβανομένου του “διαφημιστικού φορέματος” για τις προεδρικές εκστρατείες των ΗΠΑ, όπως και το “Souper Dress” (1967) με το εμβληματικό έργο τέχνης “Campbell’s Soup Cans” (1962) του Andy Warhol. Το “Souper Dress” ήταν μια λαχταριστή απεικόνιση της εικονικής ζωγραφικής του Warhol, καθώς εμπεριείχε τυπωμένα εικονογραφημένα καρέ από το διάσημο πλέον pop art έργο του, στο οποίο είχε μετατρέψει ένα σπιτικό φαγητό σε εννοιολογική τέχνη. Αυτά τα χάρτινα φορέματα μόδας ήταν συναρπαστικά και ιδιαίτερα οικονομικά. Οι εξελίξεις στην τεχνολογία των υλικών επέτρεψαν να μπορούν να κατασκευαστούν από πολτό ξύλου αναμεμειγμένο με συνθετικές ίνες, προκειμένου να δημιουργήσουν ένα πιο σκληρό χαρτί το οποίο είχε ιδιότητες αντοχής στο νερό και στη φωτιά και μπορούσε να εκτυπωθεί εύκολα. Μεταξύ των νέων υλικών που χρησιμοποιήθηκαν για τέτοια ρούχα ήταν το “Kaycel” των Kimberly – Stevens (93% κυτταρίνη και 7% νάιλον, «ανθεκτικό στη φωτιά εκτός εάν πλυθεί»), “Ree-may” από τον Du Pont (“πολυεστέρας” spunbonded) και “Webril” του Kendall.
Στο αληθινό πνεύμα της διαστημικής εποχής, τα φορέματα αυτά, θεωρούνταν πρωτοποριακές δημιουργίες για το μέλλον της μόδας. Σχεδιαστές της εποχής δήλωναν ότι όλοι θα φοράμε χάρτινα ενδύματα στο μέλλον «Σε τελική ανάλυση ποιος θα κάνει πλυντήριο στο διάστημα;»
Καθώς η καινοτομία των χάρτινων ρούχων εξαντλήθηκε, τα μειονεκτήματά τους έγιναν πιο εμφανή. Ήταν προφανώς ακατάλληλα και άβολα, ήταν εύφλεκτα και τελικά κατέληγαν ως απορρίμματα. Παρόλο που η τάση ένδυσης χαρτιού κορυφώθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1960, έως το 1968 τα ρούχα από χαρτί είχαν εξαφανιστεί από την αγορά. Οι περιβαλλοντικές ανησυχίες πήραν μεγαλύτερη έκταση και έγιναν θέμα συζήτησης, η βιομηχανία της μόδας εμπνεόταν πλέον από τη φύση, με αποτέλεσμα τα hippie να αντικαταστήσουν τα στυλ Mod και Pop.
Διάσημα χάρτινα φορέματα
Το μπλε φόρεμα «Aqua of Asheville»
Poster Dress του Χάρι Γκόρντον το 1967
«Φόρεμα Souper». Αμερικανικό χάρτινο φόρεμα, 1967,
βασισμένο σε πίνακες του Campbell’s Soup Cans του Andy Warhol.
Δύο χάρτινα φορέματα που κατασκευάστηκαν από την Dispo (Meyersohn & Silverstein Ltd)
σχεδιασμένα από τους Diane Meyersohn και Joanne Silverstein, 1967, Αγγλία.
Comments
No Comments